Powered by:

Kan ik de garantie op de server van mijn klant nog verlengen?

Deze maand met stip op één: de vraag of garantie op servers bij klanten nog te verlengen is. De hoogste tijd voor een duidelijk antwoord: ja, gedurende 90 dagen vóór en 30 dagen na afloop van de fabrieksgarantie - of een eerder aangeschafte HPE service - kunt u deze eenvoudig verlengen. Nu wilt u vast weten hoe?

Eenvoudig verlengen, ongeacht leeftijd hardware
Als de garantie op een server of een reeds aangeschafte HPE service bijna afloopt, dan kunt u deze vrij simpel verlengen. Let op: dit dient 90 dagen vóór en 30 dagen na afloop van de fabrieksgarantie te geschieden in de vorm van het aangaan van een HPE Post Warranty Packs. Het maakt hierbij niet uit hoe oud de server is.

Eenvoudig de garantiestatus checken
Wilt u weten wat de huidige status van de garantie op de betreffende server is? Op HPE Warranty Checker zoekt u snel, op basis van het serienummer, in combinatie met het productnummer, de huidige garantiestatus op.

Zoek hier direct de garantie op>>

Opties voor garantieverlenging
Nadat u heeft achterhaald wat de huidige status van de garantie is, zoekt u vervolgens op HPE Support Services Central, op basis van het productnummer, de beschikbare HPE Post Warranty Services. Tip: ik adviseer om alleen op basis van het productnummer te zoeken. Zoeken op serienummer of omschrijving gaat helaas niet altijd goed. Vervolgens kunt u hier de HPE Post Warranty Service naar uw keuze kiezen.

Zoek hier naar ‘HPE Post Warranty’ opties voor garantieverlenging >>

Aanschaffen en activeren garantieverlening
Let op: het uiteindelijk aanschaffen kan in de Copaco webshop en activeren geschiedt op de HPE CSN portal. In een volgend artikel behandel ik dit activatieproces in meer detail.

Geen resultaat of verlopen garantie
Indien HPE Support Services Central geen resultaten geeft, of als de garantie meer dan 30 dagen terug is verlopen, is verlenging waarschijnlijk nog wel mogelijk middels HPE Contractual Services. HPE brengt daarbij Return To Support (RTS) in rekening voor de periode “gemist” support.

Een offerte hiervoor vraagt u aan bij servicecontracten@copaco.com. Deze e-mail voorziet u van de volgende gegevens:

Productnummer(s)
Serienummer(s)
Eindgebruiker NAW en contactgegevens
Gewenste startdatum (altijd de 1e van de maand)
Gewenste looptijd (minimaal 1 jaar)
Gewenste servicelevel

Meer informatie over garantieverlening
Wilt u een persoonlijke toelichting op een garantieverlening, neemt u dan contact op met Joukje Steiger.