Powered by:

Zoals beloofd: de verschillende HPE partnerstatussen helder in beeld

Belofte maakt schuld. In onze vorige blog vertelden we alles over hoe je een HPE partnerstatus krijgt en behoudt. Ook gaven we aan dat wij in een volgende blog terug zouden komen op de vereisten per status. In deze blog vind je hierover tekst en uitleg en bovenal vind je een helder overzicht van de verschillen tussen de vier HPE-statussen van zowel HPE Hybrid als Aruba.

Bekijk vorige blog.

De vier HPE partnerstatussen
HPE kent vier partnerstatussen (Business, Silver, Gold en Platinum Partner), die je krijgt op basis van behaalde HPE omzet en (technische en sales) certificeringen. Voordelen zijn een hogere partnervergoeding - direct vanuit HPE - en marketingondersteuning (MDF). De hoogte hiervan verschilt per status.

 

Business Partner status
De eerste status is de Business Partner Status, die je eenvoudig en gratis behaalt door jaarlijks de HPE-certificeringstraining, online of via Copaco, te volgen. Nu wil je vast weten wanneer die is?

 

Grote verschillen
Om te groeien in status - en te genieten van meer voordelen - spelen de omzet, evenals het aantal certificeringen en credits die je behaalt met het volgen van trainingen, een rol. In dit overzicht vind je de belangrijkste eisen en verschillen helder naast elkaar. Voor zowel HPE als Aruba.

 

 

Tot vijf keer sneller groeien in status
Binnen het HPE Hybrid IT partnerprogramma is er de mogelijkheid om sneller naar een hogere status door te groeien. Deze boosters verdien je door High End producten te verkopen zoals Synergy, implivity, OneView, Nimble en 3Par en/of door meerdere hogere technische certificeringen te behalen. Deze omzet kan tot 5x meetellen en de technische certificeringen kunnen je target met 10% verlagen.

 

 

 

Let op: verschillen in vereisten partnerstatus HPE en Aruba
In het overzicht zie je verschillen tussen de HPE en Aruba partnerstatussen. Silver Partner kent bij HPE andere vereisten dan bij Aruba. Dit komt doordat Aruba andere criteria kent. Hierdoor kan het zijn dat je als reseller voor Aruba een andere partnerstatus hebt dan voor HPE.

 

Ik vertrouw erop dat we voor eens en altijd de vier statussen helder in kaart gebracht hebben. Zo kun jij, zonder ruis op de lijn, je aandacht volledig richten op je HPE business. Ben ik volgens jou toch niet volledig geweest, laat het me dan weten via ruud.van.der.meer@copaco.com zodat ik dit in een volgend blog kan beantwoorden.